torsdag, februari 14, 2008

Idag är en annan dag, precis som igår.

I en hård verklighet växer barnet upp och bästa vännen börjar skjuta heroin.

Det är med på festen.


I en hård verklighet kan en människa tappa värde om dens kropp väger för tungt.

Kilon lyser starkare än värdighet.


I en hård verklighet står antisemitister uppradade i varje trapphus.

Ingen kan peka ut Gambia på världskartan.


I en hård verklighet är hat mer lättillgängligt en kärlek.

All konst föds ur ilskan.


I en hård verklighet accepterar vi att varannan tonåring känner någon som blivit utsatt för grova sexuella trakasserier.

Våldtäckt är inte ens en tidningsrubrik.


I en hård verklighet lever heterosexuella i området bredvid flatorna och bögarna.

Min granne är homosexuell, min pappa homofob.


I en hård verklighet är utseende viktigare än kompetens.

Jag har förstört min egen kropp.


I en hård verklighet finns ungdomsutveckling längst bak i prioriteringen.

Ingen lyssnar på oss.


I en hård verklighet krossas de svaga av de rika.

Nasdaq gick ner 0,32%


I en hård verklighet kan man köpa intimitet av svaga människor och få mängdrabatt.

Igår såg jag en prostituerad.


I en hård verklighet lever varje människa sitt liv med ögonen utskurna.

Vem är du, alltid så blind?


I en hård verklighet måste jag stå för allt som sker, för jag är en del av er värld

Men jag vägrar vara en del av era äckliga ideal!

2 kommentarer:

Anonym sa...

I en hard verklighet sitter Frida pa en sida jordklotet och en Robin pa en annan.
Idag ar ytterligare an dag av saknad.

Anonym sa...

här satt du och var poetisk, va! :b