söndag, augusti 05, 2007

Imorgon är det en ny dag

Jag är så otroligt trött i hela kroppen och i hela hjärtat på mig själv och allt jävla skit jag skapar bara för att förstora mitt självförtroende. Uppblåst, kall, tom, idiot. Varför får jag aldrig nog?

Det har hänt igen. Jag har sårat någon. Eller nej, inte någon. Några. Och inte "några"; nära vänner och människor jag älskar. Vad håller jag på med?

Längst inne har jag vetat att det här inte kommer fungera i längden. Till slut kommer något ifatt mig och drar med mig ner. Ner, tillsammans med de jag sårade på vägen. Nu är jag också på väg ner.

Men jag kan ta mig upp igen. Jag hoppas ni kan det med.Jag är så otroligt trött. Trött på mig själv och allt jag frammanar hos mig. Jag är trött på tomma, betydelselösa relationer - flyktiga och ytliga. Jag är så trött. Det är ju inte värt det.

Imorgon är det en ny dag. Jag ska försöka fånga den.

Inga kommentarer: