måndag, november 02, 2009

49:- ren och skär lycka.

Vid helgens Stockholm-besök fick jag den äran att besöka det magiska landskap som Ben & Jerry's givit oss svenskar i Gamla Stan. 'Total jävla glädje' tror jag mitt sinnestillstånd kallades när jag möttes av färgsprakande inredning, doften av nygräddade våfflor och glassmaker som får valfri impotent man att styvna. Lite äcklig association med en glassbar men det illustrerar gott väl min upphetsning.



Givetvis var jag tvungen att testa de unika (så jävla unika är de väl inte men i Sverige finns de ingen annanstans vad jag förstått) smakerna som fanns att tillgå. Mint Chocolate Chunk och Lemony var helt utom synhåll men Coffe, Coffe BuzzBuzzBuzz! och Coconut Almond Fudge Chip hamnade genast i en choklad- och kokosdragerad väffelstrut.

Båda smakerna var något så satans goda att endorfinerna nästan hoppade ut ur munnen på mig och dansade hula-hula på möblemanget. Kaffeglassen var rent av livsdjävlafarlig! Frågan är om man ska gråta eller glädjes över dess frånvaro i B&J-frysen på ICA. Den skulle ruinera mig och göra mig fetare än din mamma men å andra sidan skulle den ge mig en ny anledning att leva vidare på vår jord.

Knulla mig baklänges och i sidled. Det var fin djävla glass de serverade i Fjollträsk!

1 kommentar:

Johanna sa...

Åker man till Stockholm utan att berätta? Pffffh! Dum.