måndag, oktober 19, 2009

I sold my soul to the devil



Så här ser alltså mitt kylskåp ut. Enkelt, kort, koncist, strukturerat.

From the top!

1. 500 g kyckling som blev över. Ca 500 kcl, 100 g protein, 0 g kolhydrat, 10 g fett.
2. Tonfisksbrukar. Ca 160 kcl, 40 g protein, 0 g kolhydrater, <1 g fett. Per burk alltså.
3. Stekfett. Essential! Ca 660 kcl, 0 g pros och carbs, 75 g fett per 100 g.
4. Äggkartong. Ca 100 kcl, 10 g protein, 0 g kolhydrater, 5-10 g fett per ägg.
5. Vatten. We all need it.
6. 25 kg kvarg. 350 kcl, 60 g protein, 40 g kolhydrater, <1 g fett per bytta (en bytta är 500 g kvarg = en måltid).
7. Äpplen. Adam och Evas pryl. 60 kcl, 0 g protein, 10 g kolhydrater, 0 g fett. Roughly.






Så vad fan ska man nu med 25 kg kvarg till? Well, jag äter minst 1 kg om dagen. Mest för att jag är konstig, men även för att det är kalorisnålt, proteinrikt, billigt, enkelt, diskfritt och gött som snus!


* 500 g kvarg
* 0,5-1 dl lightsaft
* 0,5-1 dl vatten (gärna kolsyrat. Makes it all fizzy, yaaaw!)
* Shaker
* Sked


Now shake it!






Så här ser alltså den utsökta måltiden ut ^^, Hiho! Like yoghurt, I tell you!
Än så länge har de flesta som testat att äta skiten, efter att ha betvivlat dess utsökta kvaliteter, ändrat åsikt. Flera har tom lagt in det i sin diet.

Try one!

5 kommentarer:

Sandra sa...

Jag önskar verkligen att jag hade samma självdisciplin som du har! Herregud så smal och snygg jag hade varit :D

Och jag ska verkligen testa ditt kvargrecept så fort jag tar mig till lidl.

Jhna. sa...

SOM jag ska börja äta kvarg jag med! =D

Moa sa...

Hahaha, fan! Nu måste jag ju testa! I will återkomma med vad jag tycker ^^

JP sa...

Haha, gudars. Är det Lidl som säljer eller?

Anonym sa...

Testat det.. UTSÖKT! Riktigt gott, kanske t.o.m. godare än yoghurt! =^.^=
Hoppas den funkar riktigt bra som diet oxå.