onsdag, oktober 21, 2009

Quads v.001



Jag har en idé till en liten serie som jag har börjat genomföra lite smått.

Fyra makrobilder av objekt jag förknippar 90-talet med (eller snarare min uppväxt) som är komponerade intill varandra.


Cigaretter och 5,9%

Det känns rätt tragiskt att behöva medge det men cigaretter och öl är förmodligen två av de saker i världen som väcker starkast minnen och känslor från min barndom. Under hela mitt liv har jag omgetts av rökare som lärt mig att både hata och åtrå cigaretterna. Både på grund av fylla och röklukt har jag verkligen fått uthärda mycket skit genom åren, men samtidigt har det gjort mig till den jag är idag. På gott och ont.

Det är med hatkärlek jag ser den här bilden. Men jag gillar den. Särskilt bildtekniskt. Den blev så skitig.

Inga kommentarer: